1. Hjem
  2. Nyheter
  3. Gladnyhet for Østmarka nasjonalpark- og friluftslivsområde

Gladnyhet for Østmarka nasjonalpark- og friluftslivsområde

Byrådet i Oslo oppretter et eget markafond som skal bidra til å bevare og styrke naturverdiene i Oslomarka for fremtidige generasjoner.
a

Meny

NN_logo_Dovrefjell_nasjonalparkstyre_svart
M

Meny

Byrådet i Oslo oppretter et eget markafond som skal bidra til å bevare og styrke naturverdiene i Oslomarka for fremtidige generasjoner.

Oslo kommune får 361 millioner i erstatning fra staten for at store deler av Østmarka er blitt nasjonalpark. Byrådet har nå bestemt at beløpet i sin helhet skal settes av i et langsiktig markafond. Avkastningene fra fondet skal brukes på å ta vare på naturen og styrke de biologiske- og rekreasjonsmessige verdiene i marka. Les mer her.